ELEKTROMOTORY
Vše okamžitě skladem
FREKVENČNÍ MĚNIČE
Zavolejte nám, jsme Vám k dispozici
ELEKTROPŘEVODOVKY
Poradíme Vám
Jednofázový indukční motor se spouští některými metodami. Mechanické metody nejsou velmi praktickými metodami, proto je motor dočasně spuštěn jeho přeměnou na dvoufázový motor. Jednofázové indukční motory jsou klasifikovány podle pomocných prostředků používaných ke spuštění motoru. Jsou klasifikovány takto:
– Motor s dělenou fází
– Motor startéru kondenzátoru
– Kondenzátorový motor
– Motor s permanentním dělením kondenzátoru (PSC)
– Motor se stíněnými póly
Indukční motor s dělenou fází je také známý jako motor s odporovým startem. Sestává z rotoru s jednou klecí a jeho stator má dvě vinutí – hlavní vinutí a startovací (také známé jako pomocné) vinutí. Obě vinutí jsou posunuty o 90° v prostoru, jako vinutí v dvoufázovém indukčním elektromotoru. Hlavní vinutí indukčního elektromotoru má velmi nízký odpor a vysokou indukční reaktanci.
Motor na start kondenzátoru vyvine mnohem vyšší startovací moment, tj 3,0 až 4,5-násobek točivého momentu s plným zatížením. Aby se dosáhlo vysokého startovacího momentu, musí být hodnota startovacího kondenzátoru velká a odpor startovacího vinutí musí být nízký. Kvůli vysokému VAr požadovanému kondenzátoru se používají elektrolytické kondenzátory řádově 250 μF. Kondenzátor Cs je krátkodobě hodnocen. Tyto motory jsou dražší než motory s dělenou fází kvůli dodatečným nákladům kondenzátoru.
Tento motor má kleci rotoru a jeho stator má dvě vinutí, a to hlavní vinutí a pomocné vinutí. Obě vinutí jsou posunuty o 90° v prostoru. Motor využívá dva kondenzátory Cs a CR. V počátečním stádiu jsou oba kondenzátory zapojeny paralelně.
Tento motor má kleci rotoru a jeho rotor se skládá ze dvou vinutí, jmenovitě hlavního vinutí a pomocného vinutí. Jednofázový indukční motor má jen jeden kondenzátor C, který je zapojen v sérii se startovacím vinutím. Kondenzátor C je permanentně zapojen do okruhu při startovacích a provozních podmínkách.